[LOL]

LOL har drabbat Sverige igen efter dryga 3 år. Men vad är egentligen LOL är frågan många ställer sig.
För att ta reda på det så får vi förflytta oss flera 1000 år tillbaka i tiden. Närmare bestämt  till åren runt 1900 f.Kr då LOL nämns i skriftligform för första gången, Det står nämnt i Genesis 17:10-14 att Abraham får en uppmaning av Gud att omskära sig själv och alla sina söner.

"Jag är Gud den Väldige. Håll dig alltid till mig och var oförvitlig. Jag skall instifta ett förbund mellan mig och dig och göra din ätt övermåttan talrik. Förbundet mellan mig och er och dina ättlingar skall ni hålla på detta sätt: ni skall låta omskära alla av manligt kön. Ni skall skära bort förhuden, och detta skall vara tecknet på förbundet mellan mig och er. Alla av manligt kön bland er skall omskäras när de är åtta dagar gamla, i släktled efter släktled, också slavar som är födda hos dig och slavar som du har köpt av någon utlänning, sådana som inte är av din släkt. De skall omskäras, både slavar som är födda hos dig och slavar som du har köpt. Så skall ni ha mitt förbund på er kropp som ett evigt förbund. Och Abraham svarade: Ehhhh, LOL".

Förhuden har till uppgift att skydda ollonet mot nötning och att hålla huden på ollonet smidig för att bevara känsligheten. Idag är 15 % av världens män omskurna till stor del tack vare LOL.

Dock hävdar en del forskare att LOL uppkom tidigare ur det Babyloniska räknesystemet. Där LOL va siffran mellan -1 och 1 men som under årens gång utvecklats till det vi kallar för noll.
En tredeje teorin är den om att LOL skulle va det egyptiska ordet för hink med spade men den teorin är det ingen som bryr sig om eftersom den också är känd som "Pauls teori".

Hurvida vartifrån LOL kommer så vet vi i alla fall att det är ett av dagens populäraste ord och att det är 82 miljoner mer träffar på google på LOL än vad det är på Jesus.

Dagens LOL:
Mamma: Kom och ät!
Son: Men loooool! 


Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0