Paul briljerar igen

Paul har inte helt ovanligt kommit med en ny upptäckt. Det hela började med att han hade köpt en vattenmelon som han absolut inte ville dela med sig av till oss på företaget. För att vi andra utan vattenmelon inte skulle äta upp den så kom Paul på idén att varför inte lägga melonen där man inte kan se den för man kan ju inte äta något man inte ser. Så Paul la melonen under dörrmattan i stället för i skafferiet. Denna handlingen fördröjde faktiskt våran process att äta upp melonen med hela 2 minuter, ingen av oss tänkte ju att en melon skulle ligga under en matta.

"Jag vet inte vad han jag ska kalla min upptäckt än men "gömma" känns bra i munnen". säger Paul. "Detta är början på en helt ny era där man genom att lägga saker där dom inte hör hemma kan få ha sina saker i fred".

Pauls exempel på var man kan "gömma" saker:

Under matta
Bakom byrå
I vas med sand

Paul tror att hemligheten bakom allt detta är att det man har "gömt" inte syns. Är man inte säker ifall man har "gömt" något så kan man alltid fråga någon (tex bästa vännen) att hämta det man har "gömt". Om personen i fråga säger "jag kan inte hitta det" kan man vara säker på att man har "gömt" det och känna hur smilbanden drar sig uppåt. "Men ni ska inte tro att det bara är kul att "gömma" saker. Det är också ett stort ansvar som följer med "gömmandet" och man ska ta det på största allvar" tillägger Paul. "Man ska tex inte "gömma" saker såsom pappas bilnycklar, mammas kavel eller farmors syre". Då kan man hamna i "risigt" läge.

Paul siktar på att ta nobelpriset i fysiologi och säger att de knappast lär vara nån större konkurrens. Detta är vi på Urkhole mycket stolta över och jag ger härmed mig själv 30% mer i lön på grund av att jag va så smart att jag anställde Paul.

// Urkhole - din härdsmälta i vardagen

Kommentarer:
Postat av: Sofie

satans sjuk blogg..haha

2007-10-15 @ 21:16:02
URL: http://guesswho.blogg.se
Postat av: lisa

pfft, hahahhaa xP

2007-10-15 @ 21:58:03
URL: http://lisoow.blogg.se

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0