Förskoleprovet

Lärarbristen har slagit så hårt mot Sverige att intagningskraven på landets förskolor blivit allt tuffare. Regeringen(c) har därför infört förskoleprovet för att sålla agnarna från vetet. Provet består av fem olika delar:
Teckningsritning
Kuddrumslek
Högläsningsförståelse
Sandslottsbygge
Livräddning
Igår premiärkördes provet inför nästa års inskolningar. Urkhole mötte Tindra, fyra år, efteråt.
- Jag hoppas att det gick vägen. Jag vill verkligen komma in på Förskolan Igelkotten i Teg. Den är jättepopulär, så vi får väl se. Annars skiter jag i dagis, jobbar stenhårt i ett halvår och drar till Thailand sen.
Vad var enklast med provet?
- Livräddningen. D ingick i en baristakurs jag gick på Malta en gång, så jag ägde nog upp de andra barnen på det.
Och svårast?
- Teckningsritningen. Om de som rättar provet inte ser att jag ritade en häst, så kommer jag skrika jättehögt!

Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0