Tips från en fd fattig riddare

Relaterat

Hejsan jag är en fattig riddare, jag har inte alltid varit en fattig riddare, från början var jag en vanlig medelinkomst riddare men efter några snesteg och dåliga investeringar i min ungdom hamnade jag i en ekonomisk knipa som var förödande för både mig och min titel. Jag förlorade min plats runt runda bordet, uteslöts från alla ordnar och var inte längre välkommen på tornerspelen, mina vänner och min familj började undvika mig och jag sjönk djupare och djupare ner i fattigträsket. Efter några år på gatan fann jag mig själv på en mörk plats ifärd med att ge tiggare ett handjobb för en bit papp att sova på och det var först då jag insåg att jag hade nått botten och att jag behövde ekonomisk rådgivning, och eftersom det inte är uppfunnet än så fick jag ta saken i egna händer. Med hjälp av lite framförhållning och planering lyckades jag mot alla odds vända mitt liv till där jag är idag. Min titel som fattig kommer för alltid att följa med mig, men likaså en erfarenheten för livet. Ibland måste man nå botten för att ha något att ta kraft mot.

 

Här nedan delar jag med mig av några av mina bästa tips för en stabil och trygg ekonomi, hoppas de kan hjälpa dig på samma sätt som det hjälpt mig.

 

1. Samrid.

2. Boka korståget i god tid, undvik lov och helger då priserna är som högst.

3. Köp rustningar på second hand.

4. Man kan tillverkar sin egna ringbrynja med hjälp av gem.. tror jag..

5. Behöver du verkligen hela den där borgen för dig själv? Varför inte hyra ut några rum?

6. Torka och använd tepåsarna flera gånger, smaken sitter kvar längre än man tror.

7. Om du blir belägrad, häll kokande lera istället för tjära och spara på pilarna.

8. Rovor är inte bara gott, det är billigt också.

9. Sälj av lite trälar.

10. Se över vedavtalet.

 

Det är mina tips iaf, men varför ska ni lyssna på mig, jag är ju trots allt bara en sliskig bit bröd..

 


Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0