Lasse Åbergs försvunna son

Urkhole vet vad allmänheten efterfrågar och har för vanlighetens skull lyckats leverera ännu ett otroligt scoop. En äldre något nedgången kvinna hävdar att hon under 80-talets slut hade en kortare affär med ingen mindre än djungelikonen Lasse Åberg. Det skulle enligt kvinnan röra sig om en något ovanlig tillställning som började med att hon stod och diskade i köket, från ingenstans ska Lasse Åberg ha sparkat in dörren och tvingat på henne en Musse Pigg-mask, detta något tveksamt accepterade förfogande ska ha lett till ett havandeskap. Lasse Åberg tackade för sig och ska som sista mening ha sagt "fixa det där", han sågs sen aldrig till igen. Kvinnan bestämde sig för att behålla barnet med när hon efter födsel såg att det hade faderns absurda ögonbryn, ska hon ha lagt det i en korg och satt den i vassen vid klarälvens strandkant. Precis där, påväg ner för strömmarna genom vårat lands ointressantaste landskap slutar spåren efter vår tids kanske mest spektakulära kärleksbarn.

Urkhole ringde upp Lasse Åberg och frågade vad han hade för kommentar till händelsen för över 20 år sedan. "Ni kan ju inte förvänta er att jag ska komma ihåg alla som jag har ofredat genom åren, de vet vad de ger sig in på när "The Lasso" är i stan. Jag är känd, jag får göra vad jag vill. Se min nya rulle förresten, den är riktigt lökig. Jag ska samla på mig alla pengar som finns i Sverige till mitt nya imperium. Allt rullar på som ett tåg och det är jag som kör"
//Urkhole

Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0