Dagens bok

"I´ve been through some seroius gameing"

Anders gav idag ut sin nya och enda bok Anders! Mitt liv som jag. Boken är en självbiografi om Anders och handlingen kan beskrivas som en bok som handlar om Anders, kort och gott en bok om Anders.
Boken är skriven tillsammans med statsingenjör Ture Björkman som senast 1983 såg i filmerna om Skrotnisse och hans vänner. "Jag och Ture har haft ett väldigt nära och bra samarbete. Det är något mellan oss och jag känner att vi är mer än bara vänner. Efter det här ska det bli skönt att folk börjar ta mig på allvar" säger Anders.

Boken speglar Anders och tar upp ämnen som "gameing" och "chips". 
Anders omtalade romans med Hot_Chick_Big_Boobs står också nämnd. Vi frågade Anders vad han har för kommentarer till detta "Ja, det var ju inget sånt där "IRL-förhållande" om man säger så" säger Anders och skrockar för sig själv  "höhö,  vi va ju båda ganska "online" så att säga höhö.." fortsätter han och ser allmänt nöjd ut. Det känns som att Anders är lite bättre än alla oss andra. Vid frågan va han har för kommentarer till att Hot_Chick_Big_Boobs egentligen heter Rolf och numera sitter på Kumla svarar han "haha, ni är bara avundsjuka på att ni aldrig kommer få er ett runk".

Boken innehåller också en detaljerad beskrivning på korv-i-näsan-tricket, som har blivit lite som "Anders grej".

Du behöver:
1. Korv.
1. Näsa.
1. Något att flytta korven från kylen till näsan med, jag brukar köra med hand.

Stirra på korven länge och se vad som händer. Har man inte korv kan man använda björk.

Utdrag ur boken:
Kap 2. Mitt innersta begär: Jag har alltid drömt om att få återuppleva min egen födsel..... fast baklänges.

En gång under den intensivaste gameingperioden blev jag gravid. Jag måste ha haft oskyddat runk. "Tänk att jag Anders ska bli mamma" tänkte jag. "Nu måste jag skärpa mig". Så jag halvera ner chipsintaget till 65% men redan efter 2 dagar så försvann graviditeten. Jag som redan hade tagit mammaledigt!


image34
Förlag: Urkhole/2007
Genre: Anders



"Jag antar att om man heter Anders, är Anders och ens största intresse är Anders så är den här boken jättebra, därför kan jag inte annat än att hylla den" / Aftonbladet

"Boken om Anders är ett tecken på att vi är påväg in i en ny litteraturhistoriskepok , kanske Anderstiken, där tydligen allting som skrivs får tryckas" / Expressen

"Anders boken är den perfekta boken för den som vill veta mera om Anders. Dock innehåller boken många allvarliga fel. Tex Att han inte vet sin egen ålder, vad sin mamma heter och att han har glömt sitt mellannam Leopold. / Bamse

"Att 5 av de 6 kapitlerna handlar om stadsplanering och hur Anders bäst kan stjäla Bertil Enstörings uppfinningsbok får mig att undra om inte Björkman  har haft ett alldeles för stort inflytande i boken, då varje kapitel endast är en sida känns detta faktum extra angeläget" / Frida
 
"Anders been through some seroius gameing. It´s people like Anders who makes me question my sexuality"
 /New york times


Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0