Kurragömma

..

Nu kommer jag!
Kurragömma är en lek som härstammar från tiderna begynnelse. Reglerna är enkla, en person blundar och räknar till ett tal som man bestämt innan tex 100. Samtidigt som räknandet pågår måste återstående personer gömma sig. När "räknaren" har nått talet 100 så ropar han "nu kommer jag!" och därefter så ska han börja leta efter de som gömt sig. Men det är nu som problemen för de gömda dyker upp, de allra flesta har gömt sig så dåligt att "räknaren" hittar dem med en gång.

Nästa OS-mästare?
Vi når Krister på telefon från hans sommarsuga i Monaco. Krister är trefaldig svensk mästare och har flera guld i internationella sammanhang. Nu i veckan ska han delta i OS i kurragömma. 
Vi hoppas på att kunna få ta del av några av hans "guldkorn".
 -Några av mina favoritgömmställen är i garderoben eller om det är utomhus under bilar. Ibland så går det så långt att jag till sist inte orkar gömma mig längre, då går jag till en synligt ställe och ropar, här är jag!
Jag rekommenderar också under bord med dukar och uppe i träd.
OS för dig börjar på onsdag, kan du ge oss en hint på var du hade tänkt gömma dig då?
 -Vill inte gå in så mycket på detaljer, men det är kurragömma i bondgårdsmiljö så jag kommer nog satsa på en tunna full med spannmål.

Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0