Olof: Jag var ornitolog!

Jag har alltid varit intresserad av fåglar. Min intresse för fåglar började redan i tonåren när jag började spana efter olika arter. Jag fann inget intresse i att spela fotboll eller festa med de andra så att kolla på fåglar blev till sist min enda hobby och jag började ägna all min lediga tid åt att "kryssa".
Jag började som en vanlig fågelskådare men övergick senare till en "kryssare" och  en dag fann jag mig själv att vara ornitolog. Trots allt fann jag en fru som jag älskade och vi fick barn, men fåglarna va fortfarande mina enda vänner.
Till sist gick det så långt att jag började sitta ute och spana i min kikare hela dagarna och nätterna, min fru fick alltid dra med mig hem varje kväll från skogen. Men dagen då jag hade ringmärkt barnen så hade det gått för långt. Min fru sa att jag fick välja mellan fåglarna eller henne och barnen, och det var då jag för första gången sökte hjälp hos Anonyma ornitologer.
Idag är jag helt frisk från sjukdomen men ibland känner jag suget av att gå ut i naturen igen och pricka av några småtärnor, men jag har gjort ett val som jag kommer stå fast vid.
/Olof

Så vet du om du är i riskzonen för att bli ornitolog
  • Har du nånsin känt att du borde kolla på mindre fåglar?
  • Har någon irriterat dig genom att kritisera ditt intresse för fåglar?
  • Har du nånsin haft skuldkänslor för att du spanar på fåglar?
  • Ringmärker du dina barn?
  • Spionerar du på grannarna med kikare? 
  • Känner du en sexuell attraktion till fåglar?
  • Hittar du artister så som Magnus Uggla och Loa Falkman i din skivsamling?
  • Är Gökboet den bäst filmen i världen?



  •  

    Kommentarer:

    Lämna ett spår:

    Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
    Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

    E-Mäjl: (publiceras kanske)

    URL/Bloggadress:

    Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

    Trackback
    RSS 2.0