Intervju med Anders

Från Kvinnornas Tidskrift nr 4 2007

Anders är mannen som sedan tidigare är känd för bilder såsom "jagandersistheshit.net" och "mymuscles.istheshit.net" men i veckan har han publicerat bilden "kvinnorättigheter.istheshit.net".
Detta tycker vi på KT är en händelse som absolut borde uppmärksammas och det är helt klart ett steg i rätt riktning för ett jämlikare samhälle. Vi ringde Anders för en pratstund.

KT: Hej Anders
Anders: God eftermiddag.
KT: Men klockan är ju bara 10 på morgonen?
Anders: Men jag gillar eftermiddagar.
KT: Anders berätta lite om bilden, hur kom du på idén?
Anders: Jo, till en början så va det ju såklart bara ett skämt. Orden "Kvinno" och "rättigheter" i samma ord är ju bara för roligt alltså. Men sen så kom jag på att jag faktiskt kan tjäna pengar på den.
KT: Men, men tycker du inte att kvinnor borde ha samma rättigheter som män?
Anders: Självklart tycker jag det!
KT: Gör du?
Anders: Hahaha där fick jag dig allt. Kvinnor är så lättlurade. Nej, jag är bara ute efter pengarna. Jag håller faktiskt på att utveckla min idé som jag kallar för "kvinnoskatt" där alla kvinnor får betala dubbelt så mycket skatt som oss män. Iochmed att de tjänar mindre så skattar de ju mindre och det är inte rätt.
KT: Men tycker du inte att kvinnorna ska tjäna lika mycket som männen istället?
Anders: Nej.
KT: Varför?
Anders: Ni är kvinnor.
KT: Men vi är ju alla människor.
Anders: Nej ni är kvinniskor.
KT: Vad önskar du dig helst nu?
Anders: Världsherraväldet och ett nytt tangentbord, mamma spilde ut min mjölk på det gamla när jag glidtackla henne. Sen kunde hon inte få rent det, så hon köpte ett nytt Happy Hacking Keyboard Professional HP från Japan för 32 000 kronor men jag sålde det och köpte chips.
KT: Okej, tack för pratstunden. Hej då
Anders: Vänta lite, du är kvinna va?
KT: Ja.
Anders: Oh shit! Jag skickar en räkning, Klick

Anders: Hej igen, jag lägger på kvinnoskatt också. Vill bara säga det. Hej då!

Kommentarer:
Postat av: Madde

Kikar in och säger hallo...



Kramar Angelwing

2008-07-16 @ 10:58:51
URL: http://angelwing.blogg.se/

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0