Mail: Ang Anders

Hej Urkhole!
Jag har märkt att ni på senaste tiden spelat väldigt mycket på det där med historier om Anders. Jag finner inte den formen av humor roande och önskar att ni kunde skriva lite mer om mig istället. Jag tror att detta inte bara skulle gynna er utan också sätta mig tillbaks på tapeten igen.

Mvh Jan O. Jansson

Hejsan Naken-Janne!
Anders är inte bara ett utav Urkholes mest mediala ansikten utåt och den enda kända personen i världen som hävdar att tandläkare är en myt och förnekar deras existens. Utan han är också en bohemisk förortspoet som tillochmed av kritikerna framställts som en nutida Goethe och en reinkarnation av Dostojevskij fast med mindre skägg. En stor tänkare och filosof.
Anders skildrar samhället ur ett postrealistiskt perspektiv och med sina dystopiska och eskatologiska framtidsvisioner förutsäger han apokalyps och ragnarök, "acharit hayamim" är ett begrepp som ofta förbinds med Anders.
Anders inkorg fylls dagligen med paradoxala mängder mail där man vill tilldela honom Augustpriset i alla kategorier och likaså Nobelpriset och diverse Astrid Lindgren-pris. Men för Anders är pris inte vägen till den jordiska befrielselsen och det har gått så långt att Anders tillochmed gett upp hoppet om att få plats med mailen i sin skräppostmapp.
Att leva med denna sanning och därtill kalla Andershumorn för annat än roande är som att sparka sitt eget intellekt i skrevet.

Mvh Urkhole - Lite bättre än alla andra

Kommentarer:
Postat av: Camilla

Hoppas du haft en bra dag. :)

2008-07-31 @ 21:14:53
URL: http://artondejuni.blogg.se/

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0