Bussolyckan

En buss gled på söndagskvällen av vägen vid riksväg 70, sydväst om Idre och blev hängande över ett vägräcke.
Bussen balanserade över räcket i över en timme innan passagerarna räddades. 

Räddningstjänsten kom till platsen för att säkra bussen med en skogstraktor så att passagerna sedan kunde ta sig ur bussen.
- Det var en brant slänt, därför ville man säkra den först så att den inte tippade med passagerarna i. Men det var en lugn stämning i bussen, säger räddningschefen.
- Vi är glada och lättade över att allt gick bra, hälsar busschauffören.
Under skräcktimmen gav chauffören order till passagerna att sitta blickstilla tills bussen var säkrad.
- Det var en mycket stor risk att bussen skulle glida ner i slänten, bekräftar polisen i Dalarna.

Tidningen Bussbranschen var såklart först framme på platsen och fick en intervju med räddningstjänsten.
- Hur är det med den?
- Den? Ahh du menar dem, passagerarna, de mår bra och alla oskadda.
- Nej! Bussen!! Hur gick det med BUSSEN för guds skull!! BUSSEN!! BuuuuuuuuSSeeeeeeN!
- Öhh den, den är la bra, lite bucklig...
- BUCKLIG!! Är den BUCKLIG?? Och du ska kalla dig räddningarbetare, fy fasen säger jag. Motorn då, MOTORN? Kommer den vara körduglig inom maximum 24 timmar?
- Jag har ingen aning, jag kan inget om bussar och jag har inte åkt buss på 15 år.
- NÄ NU JÄVLAR ÄR DET NOG!!! Splash pang bom krash!!!! #%/¤%(#/

Ojsan, här va nyheten slut // BB 

image54


Kommentarer:

Lämna ett spår:

Wow här kan man skriva sitt namn, bästa att testa:
Kom ihåg mig?, för ingen annan gör det

E-Mäjl: (publiceras kanske)

URL/Bloggadress:

Vilken rolig ruta, den är helt fyrkantig:

Trackback
RSS 2.0